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The Effect of Leadership Style on Market Orientation and Product Performance, emphasizing Market Orientation

Research Project

Project/Area Number 24730369
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionKyushu University (2013-2015)
Waseda University (2012)

Principal Investigator

IWASHITA Hitoshi  九州大学, 経済学研究科(研究院), 講師 (30608732)

Project Period (FY) 2012-04-01 – 2016-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2015)
Budget Amount *help
¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2014: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywordsマーケティング / 製品開発 / 市場志向 / トップマネジメント / リーダーシップ / 市場志向の強調 / 実証分析 / イノベーション
Outline of Final Research Achievements

The goal of this research is, in the case of a top management emphasizing on Market Orientation, I clarify what impact does Leadership Style affects Market Orientation and business performance. In the first year, I reviewed previous research. As a result, in previous research, I found few researches focusing on not only Market Orientation, but also Leadership Style. In the next year, I interviewed with top management of famous Japanese companies. And, also, I tried searching for the relationship between Market Orientation and Leadership. Based on the result of the interview and the knowledge of previous research, I introduced one proposition about this relationship. In the next year, I adopted several concepts which have already developed, and built one hypothesis model. In the final year, I conducted a survey and mailed for 4500 managers whose companies belong to the first section of the Tokyo Stock Exchange. Based on this result, I clarified the model by using multivariate analysis.

Report

(5 results)
  • 2015 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • 2012 Research-status Report
  • Research Products

    (21 results)

All 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article (10 results) (of which Peer Reviewed: 8 results) Presentation (4 results) Book (3 results) Remarks (4 results)

  • [Journal Article] 市場志向とブランド志向がIMCに及ぼすメカニズムの解明2014

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 79 Pages: 59-80

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 市場志向が商品開発優位性に及ぼすメカニズム―ナレッジマネジメント・アクティビティの効果―2014

    • Author(s)
      岩下仁、石田大典、恩藏直人
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第16巻4号

    • NAID

      40020121661

    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 個人レベルの市場志向研究の系譜と課題―マーケティングにおける市場志向研究の組織から個人への変遷―2013

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      早稲田大学大学院商学研究科紀要

      Volume: 第76号 Pages: 87-110

    • NAID

      120005300922

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      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] イノベーションを創出し続けるサービス組織―市場志向が革新性をもたらすメカニズムの解明―2013

    • Author(s)
      岩下仁、石田大典、恩蔵直人
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第33号、第2巻 Pages: 65-79

    • NAID

      130007940445

    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 市場志向強調の際に、リーダーシップ・スタイルが市場志向、および製品イノベーションにおよぼす影響2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商品開発・管理研究

      Volume: 8巻2号 Pages: 24-53

    • Related Report
      2012 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] マーケティングにおける市場志向の二元性の解明 ―Narver and Slater (1990) とKohli and Jaworski (1990) によって開発された測定概念―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 74号 Pages: 51-75

    • NAID

      120004442749

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  • [Journal Article] 市場志向、技術志向、デザイン志向の関係性の解明2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商品開発・管理学会第18回全国大会講演論文集

      Volume: 第18回全国大会講演論文集 Pages: 15-20

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  • [Journal Article] 統一的市場志向尺度の検討―二元性問題を解決するマーケティング志向測定尺度の開発―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      産業経営

      Volume: 49号 Pages: 39-62

    • NAID

      40019530238

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    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 市場志向の代替的志向性の整理と解明―マーケティング志向と同次元に位置する志向性とは何か―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商学研究科紀要

      Volume: 第75号 Pages: 141-160

    • NAID

      120005260212

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    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 従業員の価値観が、個人の市場志向に及ぼす影響―どのような価値観が、マーケティング志向型従業員をつくりだすのか―2012

    • Author(s)
      岩下仁
    • Journal Title

      商経論集

      Volume: 第103号 Pages: 1-12

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  • [Presentation] 市場志向が、マーケティング戦略におよぼすメカニズムの解明-市場志向は、組織のマーケティング戦略にどのような効果をもたらすのか-2014

    • Author(s)
      岩下仁
    • Organizer
      商品開発・管理学会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2014-06-21
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  • [Presentation] 企業の市場志向が商品開発におけるナレッジマネジメントに及ぼす影響2013

    • Author(s)
      岩下仁、石田大典、恩藏 直人
    • Organizer
      日本商業学会第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
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  • [Presentation] 市場志向、技術志向、デザイン志向の関係性の解明―どのような志向性が、商品パフォーマンスを高めるのか―

    • Author(s)
      岩下仁
    • Organizer
      商品開発・管理学会 第18回全国大会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
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  • [Presentation] デザイン志向が商品パフォーマンスに及ぼすメカニズムの解明

    • Author(s)
      岩下仁
    • Organizer
      商品開発・管理学会第19回全国大会
    • Place of Presentation
      同志社大学
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  • [Book] 商品開発・管理学会出版企画(仮題)2016

    • Author(s)
      岩下仁
    • Total Pages
      20
    • Publisher
      中央経済社
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  • [Book] 九州発 アジアのビジネス・プロフェッショナルの挑戦(仮題)2016

    • Author(s)
      岩下仁
    • Total Pages
      12
    • Publisher
      九州大学出版
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  • [Book] 商品開発管理2015

    • Author(s)
      岩下仁
    • Publisher
      商品開発・管理学会、中央経済社
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      2014 Research-status Report
  • [Remarks] 九州大学研究者情報

    • URL

      http://hyoka.ofc.kyushu-u.ac.jp/search/details/K005000/research.html

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  • [Remarks] マーケティングにおける市場志向の二元性の解明 -Narver and Slater(1990)と~

    • URL

      http://dspace.wul.waseda.ac.jp/dspace/handle/2065/35721

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  • [Remarks] 市場志向の代替的志向性の整理と解明 -マーケティング志向と同次元に位置する志向性とは何か-

    • URL

      http://dspace.wul.waseda.ac.jp/dspace/handle/2065/38138

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  • [Remarks] 「統一的市場志向尺度の検討 ~ 二元性問題を解決するマーケティング志向測定尺度の開発 ~ 」

    • URL

      http://www.waseda.jp/sanken/publication/sankei/file/49_3.pdf

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Published: 2013-05-31   Modified: 2019-07-29  

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