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Variety Seeking of High Product Involvement: The Concepts and Factors

Research Project

Project/Area Number 24830076
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionAsia University

Principal Investigator

NISHIHARA Akihiro  亜細亜大学, 経営学部, 講師 (10634272)

Project Period (FY) 2012-08-31 – 2014-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2013)
Budget Amount *help
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywordsバラエティ・シーキング / 消費者行動 / 製品関与 / マーケティング / 探索行動
Research Abstract

This research aims to present evidence of variety seeking of high product involvement and to reveal the factors behind this. As results of research, I show (1) a conceptual framework on variety seeking and involvement, (2) evidence on the presence of variety seeking of high product involvement, and (3) needs for further research on the factors under the assumption that variety seeking can be regarded as an exploratory behavior.

Report

(3 results)
  • 2013 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2012 Annual Research Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2013

All Journal Article (6 results) Presentation (4 results) (of which Invited: 1 results)

  • [Journal Article] 関与研究とバラエティ・シーキング研究の関連と展望,産業・組織心理学会2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Journal Title

      産業・組織心理学研究

      Volume: 第27巻1号 Pages: 57-60

    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Journal Article] 関与概念の整理と類型化の試み,関西学院大学関西学院大学2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Journal Title

      商学論究

      Volume: 第60巻4号 Pages: 305-323

    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Journal Article] バラエティ・シーキング-その要因と今後の研究の方向性-,日本繊維製品消費科学会2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Journal Title

      繊維製品消費科学

      Volume: 第53巻1号 Pages: 20-27

    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Journal Article] 関与概念の整理と類型化の試み2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Journal Title

      商學論究(関西学院大学)

      Volume: 60(4) Pages: 305-323

    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Journal Article] バラエティ・シーキング-その要因と今後の研究の方向性-2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Journal Title

      繊維製品消費科学(日本繊維製品消費科学会)

      Volume: 53(1) Pages: 20-27

    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Journal Article] 関与研究とバラエティ・シーキング研究の関連と展望2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Journal Title

      産業・組織心理学研究(産業・組織心理学会)

      Volume: 27(1) Pages: 57-60

    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Presentation] 関与研究とバラエティ・シーキング研究の関連と展望」2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      産業・組織心理学会,第109回部門別研究会(消費者行動部門:消費者行動研究の新しいアプローチ)
    • Place of Presentation
      跡見学園女子大学
    • Year and Date
      2013-05-18
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 高関与行動研究の新展開2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      日本商業学会関東部会4月研究会テーマセッション(消費者行動)
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2013-04-20
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 関与研究とバラエティ・シーキング研究の関連と展望2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      産業・組織心理学会 第109回 部門別研究会 ―消費者行動部門― 消費者行動研究の新しいアプローチ
    • Place of Presentation
      跡見女子大学
    • Related Report
      2012 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 高関与行動研究の新展開2013

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      日本商業学会関東部会4月研究会 テーマセッション(消費者行動) コメンテータ(青木幸弘(学習院大学経済学部教授))
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Related Report
      2012 Annual Research Report

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Published: 2012-11-27   Modified: 2019-07-29  

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