Project/Area Number |
24H02446
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Review Section |
1180:Education on school subjects, primary/secondary education-related
|
Research Institution | 札幌市立伏見小学校 |
Principal Investigator |
村上 雅之 札幌市立伏見小学校, 小学校教諭
|
Project Period (FY) |
2024-04-01 – 2025-03-31
|
Project Status |
Granted (Fiscal Year 2024)
|
Budget Amount *help |
¥470,000 (Direct Cost: ¥470,000)
Fiscal Year 2024: ¥470,000 (Direct Cost: ¥470,000)
|
Outline of Research at the Start |
自分自身の学習に能動的に関与している学習過程である自己調整学習は、学習者のパフォーマンス及び認知,動機づけを高めるための有効な理論である。小学校体育授業において児童に自己調整学習を促すことで、パフォーマンスである身体活動量や学習過程を認知する学習カードの記述といった学習行動や学習意欲にどのような影響があるのかを明らかにした。
|