Project/Area Number |
24H02453
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Review Section |
1180:Education on school subjects, primary/secondary education-related
|
Research Institution | 広島市立中島小学校 |
Principal Investigator |
横山 由季 広島大学, 教諭
|
Project Period (FY) |
2024-04-01 – 2025-03-31
|
Project Status |
Granted (Fiscal Year 2024)
|
Budget Amount *help |
¥430,000 (Direct Cost: ¥430,000)
Fiscal Year 2024: ¥430,000 (Direct Cost: ¥430,000)
|
Outline of Research at the Start |
本研究は,知的障害のある児童の創造的活動における好奇心や探究の促進要因を明らかにすることを目的としている。知的障害のある人の好奇心,探究,創造性に関する研究は,少ないながら散見されるが,十分な知見が得られていないのが現状である。本研究では,小学校特別支援学級で実際に創造的活動を開発し,児童の好奇心,探究,創造性を分析,考察する。
|