• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Equitable Teacher Education from the Learning and Teaching Environments of Remote and Small Schools in Mainland Southeast Asian Countries

Research Project

Project/Area Number 24K00372
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionHiroshima University

Principal Investigator

牧 貴愛  広島大学, 人間社会科学研究科(国), 准教授 (80610906)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 千田 沙也加  中京大学, 教養教育研究院, 講師 (30914923)
下田 旭美  広島商船高等専門学校, その他部局等, 准教授 (80812784)
関口 洋平  畿央大学, 教育学部, 准教授 (90753640)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥18,460,000 (Direct Cost: ¥14,200,000、Indirect Cost: ¥4,260,000)
Fiscal Year 2027: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥6,110,000 (Direct Cost: ¥4,700,000、Indirect Cost: ¥1,410,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Keywords東南アジア / へき地 / 教師教育 / 学習・指導環境 / 比較研究
Outline of Research at the Start

本研究では、東南アジア大陸国のへき地・小規模校の学習環境、教員の指導環境の実態・ニーズを把握し、へき地・小規模校の実態・ニーズ(教員の量的・質的不足)対応の公正な教師教育のあり方を示す。具体的には①タイ、ラオス、カンボジア、ベトナムの教師教育制度と学校教育制度におけるへき地・小規模校の位置づけ、学校・教員・児童生徒数等の統計データを確認し②へき地・小規模校の学習・指導環境の実態・ニーズ把握のための質問紙調査、観察・聞き取り調査を行う。③上記①②を合わせ公正な教師教育のあり方を示し、国際的に未解決のへき地・小規模校の教員不足の緩和に貢献する。

URL: 

Published: 2024-04-11   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi