• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a method for assessing learning effectiveness through detection of change points in latent skill dynamics

Research Project

Project/Area Number 24K00460
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionKisarazu National College of Technology

Principal Investigator

大枝 真一  木更津工業高等専門学校, 情報工学科, 教授 (80390417)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥12,610,000 (Direct Cost: ¥9,700,000、Indirect Cost: ¥2,910,000)
Fiscal Year 2028: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2027: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Keywords教育データマイニング / Student Modeling / 潜在的スキル構造 / 初等プログラミング教育 / 機械学習
Outline of Research at the Start

本研究は,調査対象をプログラミング教育とし,ITS,LMSサーバに蓄積された膨大な試験結果と学習過程のログデータおよびソースコードから,時間変化するスキルの形成過程を可視化し,潜在的スキルダイナミクスを同定することを目的とする.本研究はスキル修得過程を,数理工学的に評価する現時点で唯一のデータマイニング技術である.この潜在的スキルダイナミクスの解明が,IT技術者の早期教育の指導方法として教育現場へ還元される独創的な研究成果になると考えている.

URL: 

Published: 2024-04-11   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi