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Development and Extensions of Normative Mathematical Models for Shared Autonomous Vehicle Transportation System

Research Project

Project/Area Number 24K01002
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
Research InstitutionTokyo Institute of Technology

Principal Investigator

瀬尾 亨  東京工業大学, 環境・社会理工学院, 准教授 (90774779)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 河瀬 理貴  東京工業大学, 環境・社会理工学院, 助教 (00943771)
佐津川 功季  金沢大学, 融合科学系, 講師 (40867347)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥18,460,000 (Direct Cost: ¥14,200,000、Indirect Cost: ¥4,260,000)
Fiscal Year 2027: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2024: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Keywords交通工学 / 自動運転 / 共有型交通 / 最適制御 / 機械学習
Outline of Research at the Start

本研究は,シェア型自動運転車交通(SAV)システムを分析するための基盤となる規範的数理モデルの開発と,そのモデルから得られる知見に基づく高度かつ現実的な問題の効率的解法の構築を行う.最初に,規範的数理モデルとして,所与の交通需要がシェア型自動運転車両システムを用いて旅行するときのシステム最適(SO)・利用者均衡(UE)配分モデルを,マクロな動的交通量配分理論に基づき構築する.そして,本モデルやその理論的知見に基づき,様々な現実的・高度な状況でのSAVシステムの挙動を分析し,将来のSAVシステムの計画と運用に資する様々な方法論・知見を得る.

URL: 

Published: 2024-04-11   Modified: 2024-06-24  

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