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Transportation Planning Considering QOL for Depopulating Society with Automated Vehicle Services

Research Project

Project/Area Number 24K01005
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
Research InstitutionNagoya University

Principal Investigator

三輪 富生  名古屋大学, 未来社会創造機構(環境学), 教授 (60422763)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 山本 俊行  名古屋大学, 未来材料・システム研究所, 教授 (80273465)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥18,460,000 (Direct Cost: ¥14,200,000、Indirect Cost: ¥4,260,000)
Fiscal Year 2027: ¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2026: ¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2024: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Keywords交通計画 / 自動運転サービス / 公共交通 / 人口減少社会
Outline of Research at the Start

本研究では,人口減少が進む我が国において,自動運転技術を活用し,どのような公共交通サービスを整備すべきかを検討する.特に,都市部と地方部における居住者の住環境や交通利便性に対する嗜好の違いを考慮する.そのために, 住環境と交通サービスに対する主観的評価値をモデル化し,自動運転車の普及形態ごとの普及量予測モデルを構築する.さらに, 自動運転公共交通サービスを評価可能なシミュレータを構築し,都市圏全体を評価対象として,どのような公共交通サービスを計画すべきかを明らかにする.

URL: 

Published: 2024-04-11   Modified: 2024-06-24  

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