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Development of segment-based noise propagation model for wide-area road traffic noise mapping

Research Project

Project/Area Number 24K01038
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 23020:Architectural environment and building equipment-related
Research InstitutionNiigata University

Principal Investigator

大嶋 拓也  新潟大学, 自然科学系, 准教授 (40332647)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 平栗 靖浩  近畿大学, 建築学部, 准教授 (90457416)
原田 和典  岡山県立大学, デザイン学部, 助教 (30908380)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥18,460,000 (Direct Cost: ¥14,200,000、Indirect Cost: ¥4,260,000)
Fiscal Year 2027: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2026: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
Fiscal Year 2025: ¥5,330,000 (Direct Cost: ¥4,100,000、Indirect Cost: ¥1,230,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Keywords道路交通騒音 / 騒音推計 / 地物セグメント / 騒音マップ / 健康影響
Outline of Research at the Start

我が国でも欧州連合(EU)のような科学的エビデンスに基づいた騒音管理政策を実現するため,広域騒音レベル分布図の作成が求められる。それには,EUのものより高速で我が国に適合した道路交通騒音伝搬モデルが必要である。そこで,EUのモデルより原理的に高速な我が国の騒音伝搬モデルをベースに,任意地物形状をセグメント化して扱う汎用モデルを開発及び実証し,政策シナリオを想定したスタディを行う。それによって,我が国の騒音管理政策を世界レベルに引き上げる礎として貢献する。

URL: 

Published: 2024-04-11   Modified: 2024-06-24  

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