• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Building a Cross-Sectional Network of Learning Activities to Develop Clinical Judgment Skill of New Graduate Nurses in the Post-COVID-19 Era

Research Project

Project/Area Number 24K02725
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 58050:Fundamental of nursing-related
Research InstitutionOsaka Metropolitan University

Principal Investigator

細田 泰子  大阪公立大学, 大学院看護学研究科, 教授 (00259194)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 片山 由加里  同志社女子大学, 看護学部, 准教授 (10290222)
根岸 まゆみ  静岡県立大学, 看護学部, 講師 (40816352)
勝山 愛  大阪公立大学, 大学院看護学研究科, 講師 (10933327)
長野 弥生  大阪公立大学, 大学院看護学研究科, 講師 (60846442)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥17,290,000 (Direct Cost: ¥13,300,000、Indirect Cost: ¥3,990,000)
Fiscal Year 2028: ¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2027: ¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Keywords新卒看護職員 / 臨床判断能力 / コンセプトを基盤にした学習活動 / 横断的ネットワーク / ポストコロナ期
Outline of Research at the Start

COVID-19に伴う看護学実習への影響は大きく、新卒看護職員は臨地での実習経験が希薄であり、臨床判断能力の育成が急務である。本研究の目的は、コンセプトを基盤にした学習活動(Concept-Based Learning Activities: CBLAs)を用いてポストコロナ期の新卒看護職員の臨床判断能力を培う学習活動の横断的ネットワークを構築することである。本研究では、新卒看護職員の臨床判断能力を培うCBLAsプロジェクトを実施し、その効果を検証し、施設内教育のバウンダリーを超えて拡張していく学習活動の横断的ネットワークの構築を目指す。

URL: 

Published: 2024-04-11   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi