• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ライトフィールド投影を用いたシミュレーテッドリアリティの深化

Research Project

Project/Area Number 24K02979
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 61020:Human interface and interaction-related
Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
Sections That Are Subject to Joint Review: Basic Section61020:Human interface and interaction-related , Basic Section62040:Entertainment and game informatics-related
Research InstitutionWakayama University

Principal Investigator

天野 敏之  和歌山大学, システム工学部, 教授 (60324472)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 岡部 孝弘  岡山大学, 環境生命自然科学学域, 教授 (00396904)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥18,590,000 (Direct Cost: ¥14,300,000、Indirect Cost: ¥4,290,000)
Fiscal Year 2027: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2026: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2024: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Keywords空間型拡張現実感 / ライトフィールド / シミュレーテッドリアリティ
Outline of Research at the Start

本研究は,シミュレーテッド・リアリティの深化を目的とし,複数の方向からの光線投影によって表面下散乱を知覚的に変化させる光学技術について研究する.これにより,これまでに実現してきたライトフィールド投影による仮想世界と現実世界の調和を促進する.例えば,ミルクのような半透明物体の透明度や果物などの食品の鮮度の見た目を光学的に操作する投影技術を確立する.また,現実物体の質感をメタバース空間のCGのように無機質に変化させる,非現実化の方向も試みる.

URL: 

Published: 2024-04-11   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi