• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Practical Study of Narrative Approach to Career Development Support for Japanese Language Educators

Research Project

Project/Area Number 24K04000
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02090:Japanese language education-related
Research InstitutionIbaraki University

Principal Investigator

瀬尾 悠希子  茨城大学, 人文社会科学野, 助教 (40820676)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 瀬尾 匡輝  茨城大学, 全学教育機構, 准教授 (20761026)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywordsキャリア形成支援 / 日本語教育人材 / ナラティブ・アプローチ / 実践研究 / 実践ガイド
Outline of Research at the Start

日本語教育人材のためのナラティブ・アプローチによるキャリア形成支援の効果と課題を理論的・実践的視座から検討し、実践ガイドを作成する。①各支援活動を通して被支援者のキャリア形成に対する意識や行動がどのように変化したか、②支援活動の形態・用いたナラティブの特徴・支援活動実施者の働きかけ・被支援者の属性や背景などが上記の変化にどのように影響したか、③複数の支援活動の比較からナラティブ・アプローチによるキャリア形成支援の効果と課題を包括的に明らかにする。その上でナラティブ・アプローチによる日本語教育人材のためのキャリア形成支援活動の方法を評価し、実践ガイドを作成する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi