• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Advancing Post-COVID Education: Blended Learning in EMI Courses

Research Project

Project/Area Number 24K04044
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionKansai University

Principal Investigator

BYSOUTH DON  関西大学, 国際教育センター, 研究員 (20603129)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 山本 敏幸  関西国際大学, 社会学部, 教授 (50367439)
池田 佳子  関西大学, 国際部, 教授 (90447847)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
KeywordsBlended Learning / DX / EMI / オンライン学習
Outline of Research at the Start

本研究は、3年間の研究期間中に大学で提供される英語媒体指導(EMI)科目において、複数のBLモデル(ハイブリッド、ハイフレックス、反転授業)を試行的に実装し、それぞれのモデルが異なる学生層に与える影響を評価します。
ハイブリッド、ハイフレックス、反転授業といった様々なBLモデルを実装します。各モデルは、それぞれの学生層の学習成果にどのような影響を与えるかを多角的に評価し、その結果を基に、効果的なBL導入型教育モデルを提案します。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi