• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on the Improvement of Students' English Proficiency through Educational Debates in University English Education

Research Project

Project/Area Number 24K04090
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionRikkyo University

Principal Investigator

堀口 優子  立教大学, 外国語教育研究センター, 特任准教授 (10847536)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
KeywordsEnglish Debate・TEFL
Outline of Research at the Start

本研究では、非対決的な方法による教育的英語ディベートを日本の大学レベルの英語教育に導入した後の、学生の英語によるスピーキング力・ライティング力の向上を量的に検証すると同時に、学習意欲と自己評価およびそれらの関係性を量的・質的に調査する。
本研究によって、教育的英語ディベートを通じた英語学習の効果を評価し課題を把握することで、今後の日本の英語教育およびディベート教育への指針を示す。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi