• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Exploring international posture for Japanese university students in CLIL

Research Project

Project/Area Number 24K04105
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionOsaka University

Principal Investigator

西田 理恵子  大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 教授 (90624289)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 八島 智子  大阪大学, 大学院人文学研究科(言語文化学専攻), 招へい研究員 (60210233)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords国際的志向性 / 動機づけ / CLIL / 大学英語学習者
Outline of Research at the Start

本研究では、大学英語学習者を対象にして内容言語統合型学習 (Content and Language Integrated Learning: CLIL)を受講している学習者に対する国際的志向性 (Approach、Vocation、News、Topics)、エンゲージメント(行動・認知・感情・社会・タスク)、コミュニケーションへの積極性、動機づけ(英語学習への動機づけの強さ、理想自己、義務自己)、エンジョイメント、不安(言語不安・特性不安)に関する実証研究を行うことにある。またどのようなコンテント学習が国際的志向性に影響するのかを解明することにある。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi