• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Research for Leveling Standards of Indonesian Vocabulary and Grammatical Items: Toward the Development of Reading Materials for Extensive Reading

Research Project

Project/Area Number 24K04123
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionRitsumeikan Asia Pacific University

Principal Investigator

SRI BUDILESTARI  立命館アジア太平洋大学, 言語教育センター, 講師 (80833342)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywordsインドネシア語教育 / 多読 / インドネシア語学習 / レベル別読み物 / インドネシア語の教材開発
Outline of Research at the Start

本研究は、日本国内外の教育機関におけるインドネシア語カリキュラム内の語彙や文法項目を調べ、レベル分けの基準を作成し、その基準を基に多読用の読み物を制作するための研究である。外国語として教えられているインドネシア語の語彙や文法項目を網羅的に調査し、また実際の話し言葉の資料における使用頻度や学習の難易度と照らし合わせ、レベル分けの基準を設定する。最後に、そのレベル分けの基準に合わせて多読の教材開発を試みる。
研究の成果としては、レベル分け基準の策定そのものであるが、多読用読み物の制作のみならずインドネシア語教育全般の教育内容の体系化および教科書作成や、技能別教材開発をするための参照枠の提案となる。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi