• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development and Assessment of Development of English reading and writing instruction using tablet devices to enhance students' communication skills

Research Project

Project/Area Number 24K04176
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionKansai University of International Studies

Principal Investigator

高橋 美由紀  関西国際大学, 客員教授, 客員教授 (30301617)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 中川 右也  三重大学, 教育学部, 准教授 (10551161)
柳 善和  名古屋学院大学, 外国語学部, 教授 (40220181)
山内 優佳  広島大学, 外国語教育研究センター, 准教授 (40781365)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
KeywordsICT機器 / 読むこと・書くこと / 発信力を高める / パフォーマンス評価 / 児童の能動的な学び
Outline of Research at the Start

「主体的・対話的で深い学び」の実現を図る、アクティブ・ラーニングの視点からタブレット端末を活用し、第二言語教育等の知見及び、文部科学省の方針等を基に、小学校外国語科における児童の「知識・技能」で培われた能力を踏まえて、「思考力、判断力、表現力等」と「学びに向かう力、人間性等」を育成するアプローチとして、タブレット端末を活用して「読むこと・書くこと」を主体として統合的に指導するためのカリキュラム開発及び評価方法を示すことである。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi