• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Market Orientation, Big Data Analysis Capability, and Business Performance: The Moderating Role of Supplier Relationship, Big data Analysis Outscoring

Research Project

Project/Area Number 24K05127
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionHokkaido University

Principal Investigator

坂川 裕司  北海道大学, 経済学研究院, 教授 (40301965)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 森村 文一  神戸大学, 経営学研究科, 准教授 (80582527)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywordsbig data / capability / outsourcing / retailing / business performance
Outline of Research at the Start

本研究では小売企業のBig Data Analysis(BDA)導入効果をマーケティングの視点から調査し,市場志向と事業成果の関係に対するBDA導入効果に焦点を当てる.さらにBDA導入効果を調整する変数として,2つの企業間関係に着目する.1つは商品の調達と開発に関連するサプライヤーとの商品調達関係であり,もう1つは産業財である情報分析サービス調達におけるサプライヤーとのアウトソーシング関係である.それらの関係が企業のBig Data Analysis Capability と事業成果の因果関係に及ぼす影響を考慮した分析モデルを構築し定量的手法を用いて仮説を検証する.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi