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Cross-Product Category Behavior of Pop Culture Fans and Strategic Implications for Marketing

Research Project

Project/Area Number 24K05137
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionTakushoku University

Principal Investigator

田嶋 規雄  拓殖大学, 商学部, 教授 (20328008)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywordsマーケティング / 消費者行動 / ポップカルチャー / 地域活性化
Outline of Research at the Start

本研究では、ポップカルチャー・ファンの心理・行動に関する理論的検討と併せて、ファンへの詳細なインタビューとアンケート調査によって、彼らの製品カテゴリー横断的な行動を類型化するのと同時に、ポップカルチャー関連企業が、顧客となるファンを囲い込むために製品カテゴリー横断的に他企業と提携したり、新規事業を展開したりするための、マーケティング上の「戦略的」示唆を行うものである。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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