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Constructing a Theoretical Framework for Dynamic Customer Experience Based on the Presentation of the Concept of "Memorable Service Experience"

Research Project

Project/Area Number 24K05151
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionKanazawa University

Principal Investigator

張 セイ  金沢大学, 経済学経営学系, 講師 (20803472)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 村松 潤一  岐阜聖徳学園大学, 経済情報学部, 教授 (30182132)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords顧客経験 / 記憶性 / サービス経験 / 価値創造 / 価値共創
Outline of Research at the Start

本研究は、「記憶に残るサービス経験」(Memorable Service Experience)の概念を提示することにより、顧客経験の動態的特性を明らかにし、包括的な顧客経験の理論を構築することを目的とする。具体的には、「どのようなサービス経験が記憶に残るのか」と、「記憶に残るサービス経験がその後の顧客経験にどのように影響するのか」という問いに対して、定性的および定量的な分析を通じて解明する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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