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Gender Roles in Asian Television Commercials: A Comparison of Japan, Korea, China, Taiwan, Thailand and Singapore

Research Project

Project/Area Number 24K05242
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 08010:Sociology-related
Research InstitutionKyoto Sangyo University

Principal Investigator

ポンサピタックサンテ ピヤ  京都産業大学, 現代社会学部, 教授 (60555481)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywordsテレビ広告 / ジェンダー / アジア / ステレオタイプ
Outline of Research at the Start

「アジアのテレビ広告におけるジェンダー役割の国際比較ー東・東南アジア6カ国の比較」と題した本研究は、アジア諸社会の広告に現れるジェンダー役割の内容分析と国際比較を通じて、社会と広告の相互関係の解明をめざす。調査は、[1 テレビ広告サンプルの収集と分析][2 各国の視聴者による信頼性の検証][3 アジアの広告専門家へのインタビュー]の3つの手法を用いる。最終目標は、〈アジア広告の社会学〉という新たな研究分野の確立である。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

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