• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on schools that can experience a sustainable society - with a focus on the Italian 'School Regeneration' program

Research Project

Project/Area Number 24K05601
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionKyoto University of Education

Principal Investigator

徳永 俊太  京都教育大学, 大学院連合教職実践研究科, 准教授 (10582265)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords学校教育 / 持続可能な社会 / イタリア / 市民性 / カリキュラム
Outline of Research at the Start

持続可能な社会を担う市民を育てるためには、学習だけではなく、持続可能な社会を経験することが重要だと考える。そこで「持続可能な社会を経験できる学校で学習することで、持続可能な社会を実現する資質・能力を身に付けることができるのではないか」という問いを設定し、「持続可能な開発目標(SDGs)」を中心的な理念において、教育だけではなく、地域とともに学校そのものを根本的に変革しようとしているイタリアの先進的な取り組みを研究対象とする。教育政策レベル、教育実践のレベル、子どもたちが獲得した資質・能力のレベルという三つのレベルを設定し、実態調査も含んだ重層的な研究で日本への示唆を導き出す。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi