• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Teacher competencies and curriculum development in response to diversity

Research Project

Project/Area Number 24K05630
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionOsaka Kyoiku University

Principal Investigator

中山 あおい  大阪教育大学, 教育学部, 教授 (00343260)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 薮田 直子  大阪教育大学, 教育学部, 准教授 (00880105)
米澤 千昌  大阪教育大学, 教育学部, 講師 (60880622)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2028: ¥130,000 (Direct Cost: ¥100,000、Indirect Cost: ¥30,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2024: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords教員養成 / 異文化間能力 / カリキュラム / グローバル化 / 移民
Outline of Research at the Start

グローバリゼーションや外国にルーツのある子どもへの対応という二つの教育課題に対して教員志望の学生や教員を育成するために行われている教員養成プログラムや教員研修において、国内外の多様性に向き合うために必要な教員の資質や能力(異文化間能力)がどのように捉えらえているのか、日本とドイツの教員養成の比較調査から明らかにし、どのような教員養成のカリキュラムや現職教育が必要なのかを検証する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi