• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ドイツにおける「学習化」の展開と批判的応答―「教え」と「学び」の再定義に向けて

Research Project

Project/Area Number 24K05645
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionYasuda Women's University

Principal Investigator

熊井 将太  安田女子大学, 教育学部, 准教授 (30634381)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 松田 充  兵庫教育大学, その他部局等, 講師 (80845991)
宮本 勇一  岡山大学, 教育学域, 講師 (00897134)
田中 怜  筑波大学, 人間系, 助教 (30835492)
市川 和也  鳥取大学, 地域学部, 講師 (10880148)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords教授学 / 学習化 / 教育方法学
Outline of Research at the Start

本研究は、近年研究課題となっている「学習化」をめぐる問題について、ドイツを事例にその実態を明らかにすることと、それに対しる批判的な応答のあり方を探ることを目指している。研究方法は、文献調査と渡独調査によって構成されている。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi