• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The comparative study on effective school management and educational governance in small schools : in the case of Japan and England

Research Project

Project/Area Number 24K05647
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionNational Institute for Educational Policy Research

Principal Investigator

植田 みどり  国立教育政策研究所, 教育政策・評価研究部, 総括研究官 (20380785)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords小規模学校 / ガバナンス / マネジメント / イギリス
Outline of Research at the Start

本研究は、①小規模学校に関する日英の先行研究等のシステマティックレビューを通して論点整理を行い、②国内調査、③海外調査において小規模学校の効果的な学校経営に取り組んでいる実践に関するケーススタディと関係者への実践に関する半構造化インタビューを行う。
そして、①効果的な教育活動の視点として教材開発と研修、②効果的な学校経営の視点として学校管理職の育成、③効果的な教育ガバナンスの視点としてコーディネート機能という3つの視点から小規模学校の学校経営機能を強化し、効果的な学校経営を行うための手法を開発すると共に、それを実現するための教育ガバナンスの在り方を考察する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi