• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Instruction and Assessment of Inquiry Learning in High School for Fostering Diverse Career Paths

Research Project

Project/Area Number 24K05656
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionKanazawa University

Principal Investigator

本所 恵  金沢大学, 学校教育系, 准教授 (80632835)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords探究学習 / 高校教育 / キャリア形成 / 評価 / スウェーデン
Outline of Research at the Start

スウェーデンの高校活動について、以下の3つの視点から分析し、日本の高校探究学習と比較する。
1.教育課程の分析を通して、高校活動の特徴と全体像を整理する。ナショナル・カリキュラムや指導資料をもとに、高校活動の共通性や多様性を明らかにする。
2.各学校の高校活動における指導と評価および学外との連携・協働の方法を調査する。授業参観と生徒の学習記録などの分析、および教師へのヒアリングなどを通して、教育実践の実態を調査する。
3.高校活動を通した生徒のキャリア形成の実情を検証する。生徒のキャリア形成に対する高校活動の影響を個別事例から検証する。教師と生徒の進路意識や、進路指導の状況を調査する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi