• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on the development of a teacher training model for the Comprehensive Sexuality Education

Research Project

Project/Area Number 24K05666
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionThe Japanese Red Cross Akita College of Nursing

Principal Investigator

丸井 淑美  日本赤十字秋田看護大学, 看護学部看護学科, 教授 (00814998)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 田代 美江子  埼玉大学, 教育学部, 教授 (40297049)
北田 佳子  埼玉大学, 教育学部, 教授 (60574415)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywords包括的性教育 / SAR / 教員研修
Outline of Research at the Start

教員が性教育実践に取り組もうとするときの課題のひとつに、教員自身の内在化したセクシュアリティに関する規範や価値観が挙げられる。こうした課題にアプローチする研修として、自らのセクシュアリティに対する価値観を問い直すSAR(Sexual Attitude Reassessment:性的態度の再評価)がアメリカやオーストラリアなどで採用されている。そこで本研究は、このSARに着目し、アメリカおよびオーストラリアで展開されているプログラムの内容を検討するとともに、日本の教員が抱える課題を踏まえた上で、包括的性教育実践を担う教員の力量形成を支える研修モデルを構築し、提案する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi