• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Formation of School Reform Research Centered on David Cohen: Pursuing an Integrated Understanding of Policy and Practice

Research Project

Project/Area Number 24K05710
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionTokyo Institute of Technology

Principal Investigator

鈴木 悠太  東京工業大学, リベラルアーツ研究教育院, 准教授 (20725246)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords学校改革 / 政策と実践 / 学校改革研究 / D. コーエン
Outline of Research at the Start

本研究は、1960年代から2010年代までのデーヴィッド・コーエン(David Cohen、1934-2020)を基軸とする学校改革研究の形成を跡づけ、それを特徴づける試みである。本研究の独自性は、その全Ⅴ期への分節化にある。すなわち、社会科学における進歩の問題(Ⅰ期)、教育政策の改革というマクロな視野(Ⅱ期)、授業実践の機微に迫るミクロな視野(Ⅲ期)、それらマクロとミクロの視野の総合(Ⅳ期)とその展開(Ⅴ期)という諸契機の解明である。これにより、政策と実践の統合的理解を追究する学校改革研究の形成というコーエンらの仕事の創造的な特徴づけを可能にする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi