• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Gender Equality Education Practices in Elementary and Secondary Schools in Taiwan:How to be "ally" for teachers

Research Project

Project/Area Number 24K05716
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionKochi University

Principal Investigator

磯部 香  高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 准教授 (30786158)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 岡田 倫代  高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 教授 (50587433)
福住 紀明  高知大学, 教育研究部人文社会科学系教育学部門, 准教授 (80801878)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywordsジェンダー平等教育 / 台湾 / 日本 / ally / 性的多様性
Outline of Research at the Start

本研究では、人権立国と称される台湾の学校教育に着目し、施行から10年を迎えた「性別平等教育法(ジェンダー平等教育法)」のもと,学校と行政(教育局)・NPO等の他機関が連携しながら学校は、ジェンダー平等教育法をどのように実践しているのか、そして教員のジェンダー観や多様性への認知の変容に焦点を当てながら、子どもの「ally」となるために教員はどのようなトレーニングを受けているのか,またどのようなプロセスを経て「ally」となるのか、教員の「ally」としての葛藤やその効果・可能性について明らかにする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi