• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study of Japanese Common Worlds Pedagogy in Early Childhood Toward Sustainability

Research Project

Project/Area Number 24K05787
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Research InstitutionShiga University

Principal Investigator

山本 一成  滋賀大学, 教育学系, 准教授 (70737238)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywordsコモンワールズ教育学 / 持続可能性 / 脱人間中心主義 / 保育実践理論
Outline of Research at the Start

本研究は、持続可能性の実現へ向けた新たな教育学として、カナダやオーストラリアを中心に広がっているCommon Worlds Pedagogy(コモンワールズ教育学)に注目し、日本の保育実践における意義を検討する。UNESCOが指摘する「教育の脱人間中心主義化」や「教師と子どもが共に変容する出会いの創造」といった新しい課題にコモンワールズ教育学がどのように応じているかを研究しつつ、国内外でのフィールドワークを並行して行い、日本の風土に沿った実践理論を構築することを目指す。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi