• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of the Programs Systematized Teacher Training for Students and In-Service Training for Teachers to Cultivate Mathematical Attitudes for Mathematics Teachers

Research Project

Project/Area Number 24K05930
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionAkita University

Principal Investigator

加藤 慎一  秋田大学, 教育文化学部, 講師 (30825443)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 森本 明  福島大学, 人間発達文化学類, 教授 (60289791)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords数学的な態度 / 数学的な見方・考え方 / プログラム開発 / 教員養成 / 教員研修
Outline of Research at the Start

将来の変化が予測困難な時代において、次代を切り拓く児童生徒に求められる新たな価値を生み出す豊かな創造性を育成するためには、その基盤となる数学的な態度の涵養が必要かつ重要である。児童生徒における数学的な態度の涵養に向けて、本研究では、その解決の鍵となる教師における数学的な態度に着目して、教師における数学的な態度を涵養する教員養成と教員研修の一体的なプログラムを開発することを目的とする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi