• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

国語科学習及び探究的学習に資する紙及びデジタル読書の認知的・非認知的評価法の開発

Research Project

Project/Area Number 24K05933
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionNiigata University

Principal Investigator

足立 幸子  新潟大学, 人文社会科学系, 教授 (30302285)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Keywordsデジタル読書 / 読書指導 / 認知的能力 / 非認知的能力 / 国際学力調査
Outline of Research at the Start

本研究では,子どもの資質・能力の育成に資する紙及びデジタルの読書を評価する手法を開発する。具体的には,(1)国際学力調査・海外の国内学力調査では,どのような読書をどのように評価しているか,(2)海外の読書指導では,どのような場面でどのように評価をしているか,(3)いわゆる質問調査で読書の非認知的側面の評価をどのように評価しているかを明らかにし,読書指導とともに行いうる読書評価を提案する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi