• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

主体的・対話的で深い学びに資するパフォーマンス評価の実践的研究

Research Project

Project/Area Number 24K05950
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionToyo University

Principal Investigator

鈴木 一成  東洋大学, 文学部, 教授 (50802104)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2026: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2025: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywordsパフォーマンス評価 / 主体的・対話的で深い学び / 理科授業デザイン
Outline of Research at the Start

本研究においては,主体的・対話的で深い学びに資するためにパフォーマンス評価を実践する視点を明らかにすることを目的とする。
研究は三年計画である。初年度は研究の視点1「主体的・対話的で深い学びの授業デザインに関する基礎的研究」,次年度は研究の視点2「パフォーマンス評価の視点の明確化」,そして,最終年度は全体のまとめとして「主体的・対話的で深い学びに資するパフォーマンス評価」の視点について明らかにする予定である。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi