• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

音楽創作学習における学習プロセスと作品を統合する評価理論の構築と授業プラン開発

Research Project

Project/Area Number 24K05965
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionUniversity of Toyama

Principal Investigator

多賀 秀紀  富山大学, 学術研究部教育学系, 講師 (10824831)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords創作学習 / 音楽科教育 / 質的研究 / 評価 / 授業実践開発
Outline of Research at the Start

本研究は,創作学習のプロセス(学習過程)と成果(作品)との統合を可能にする評価理論を構築し,授業プランの開発とあわせて学校教育現場に提供することを目的とする。
研究は,児童生徒の創作意図を作品から読み取るメカニズムの解明とそれに基づく評価理論の構築を第1段階とし,構築した理論に基づく評価事例を組み込んだ授業プランの開発と検証が第2段階となる。得られた成果は,学校教育現場の授業改善に寄与するものとなる。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi