• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The study on the development and evaluation of hybrid learning environments in mathematics

Research Project

Project/Area Number 24K05967
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionShinshu University

Principal Investigator

藤田 太郎  信州大学, 教育学部, 特任准教授 (20964711)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 小松 孝太郎  筑波大学, 人間系, 准教授 (40578267)
榎本 哲士  信州大学, 教育学部, 講師 (60758811)
大林 将呉  佐賀大学, 教育学部, 講師 (50983821)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2024: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords算数・数学教育 / テクノロジー / 学習環境開発
Outline of Research at the Start

テクノロジーの発展により,様々なデジタルツールが導入され,算数・数学の授業においてデジタル教材と従来の教材を様々に組み合わせた「デジタル・具体教材を融合したハイブリッド学習環境」が可能となる.本研究の目的は,これからの教室において主流になっていくと思われる,ハイブリッド学習環境を開発し,それがいかに算数・数学学習に有効であるか,質的・量的な観点から検証を行うことである. この目的を達成するために,本研究では,まず先行研究の知見を整理した上で,ハイブリッド学習環境を開発し,そこでの学習が,いかに算数・数学学習に有効であるかを質的・量的に検証する.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi