• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a single-session therapy learning program for use in educational consultation.

Research Project

Project/Area Number 24K05988
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionHokkaido University of Education

Principal Investigator

浅井 継悟  北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (40776655)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2024: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Keywordsシングルセッション・セラピー / マインドセット / 費用有効性
Outline of Research at the Start

本研究は、多忙な環境に置かれている教員に一回の面談でも十分な心理支援になりうるカウンセリング技法を習得してもらい、子ども・保護者の支援に繋げてもらうことである。臨床心理学の中には、シングルセッション・セラピーという手法があり、その方法を学校現場でも適用できるように改良する。この研究を行うことで、子どもや保護者だけでなく、教員の時間的・精神的な負担を減らすことが期待できる。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi