• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a study program for sewing classes applying the evaluation method of Swedish craft education

Research Project

Project/Area Number 24K06010
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionAichi Gakusen University

Principal Investigator

長 拓実  愛知学泉大学, 家政学部, 講師 (50966190)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords被服製作 / スウェーデン / スロイド / 家庭科教育 / 学習プログラム
Outline of Research at the Start

本研究では、自律した学習者を目指すためのパフォーマンス評価が行われているスウェーデンのものづくり教科(スロイド)に着目し、スロイド教師がどのように児童・生徒の活動の形成的評価を行いフィードバックしているのかなど、教師による評価を通じた児童・生徒とのコミュニケーションや支援方策の様相を解明する。さらに得られた結果をもとに、日本の小学校家庭科における家庭科を専門としない教師であっても活用できる「製作学習プログラム」を開発し、その効果を検証する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi