• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

若手教師の自己リフレクションに関する実証研究

Research Project

Project/Area Number 24K06024
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionUniversity of Toyama

Principal Investigator

岡崎 浩幸  富山大学, 学術研究部教育学系, 教授 (20436801)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 増田 美奈  富山大学, 学術研究部教育学系, 准教授 (80736885)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2024: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywords若手教師 / 自己リフレクション / 授業改善 / ジャーナルリフレクション / 実践知(PPTs)
Outline of Research at the Start

英語若手教師の授業改善や成長を促すために、2つの特徴を有した自己リフレクションを実施しその成果を検討し、他の教科の若手教師にも応用し広めていく。一つの特徴は生徒の視点に基づいた自己リフレクションであり、もう一つは教師の強みやうまくいったところに焦点を当ててリフレクションを行うことである。この2つの特徴を備えたリフレクションが教師の成長にもたらす成果を分析し、他教科の若手教師や中堅教師の授業改善や成長にも活用していく。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi