• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

小中学校教師が当事者として日常的に行う校内研修の構築

Research Project

Project/Area Number 24K06029
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionUniversity of the Ryukyus

Principal Investigator

道田 泰司  琉球大学, 教育学研究科, 教授 (40209797)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2027: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2026: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2025: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2024: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords教師 / 校内研 / 当事者
Outline of Research at the Start

この研究は,教師が主体的に参加できる授業研究の確立を目指し,小中学校の校内研修が授業研究として機能するための条件を明らかにする。アクションリサーチ的に関わりながら,量的調査と質的調査を用いて教師・授業・子どもの現状と変化を理解し,それぞれの学校の文化の中で校内研修が持続的に活性化し,変化するための条件を明らかにする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi