• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

国際バカロレアの構成主義的な学びを生かした主体的,探究的な美術教育の研究

Research Project

Project/Area Number 24K06049
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionYokohama National University

Principal Investigator

小池 研二  横浜国立大学, 教育学部, 教授 (90528382)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Keywords国際バカロレア / 美術教育 / 教科横断的な学び
Outline of Research at the Start

国際バカロレア(International Baccalaureate以下IB)は常に新しい教育を行い,これからの社会を生きていく子どもたちにとって意義のある学びと考えられる。初等課程(Primary Years Programme以下PYP),中等課程(Middle Years Programme 以下MYP),ディプロマ課程(Diploma Programme以下DP)にわたるIB美術を系統的に明らかにするとともに,DPの教科である「知の理論」(Theory ofknowledge以下TOK)等を取り入れながら,文献調査及び現場調査,授業実践研究等を行う。最終的には書籍にまとめる。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi