• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

体系的探究活動を取り入れた教員養成数学専門科目の実践的研究

Research Project

Project/Area Number 24K06052
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionGifu University

Principal Investigator

花木 良  岐阜大学, 教育学部, 准教授 (70549162)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 舟橋 友香  奈良教育大学, 数学教育講座, 准教授 (30707469)
吉井 貴寿  熊本大学, 大学院教育学研究科, 准教授 (90710640)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords教員養成 / 数学科内容学 / 教科内容学 / 探究
Outline of Research at the Start

研究目的は,体系的探究活動を取り入れた教員養成数学専門科目を構築することである.研究背景には,探究・STEAM教育の充実や教員養成の在り方がある.教科専門科目や「教科専門」と「教科の指導法」の融合科目の在り方を検討する.
学校での探究的学びを拡充するために,教員養成の数学科専門科目では,どのような内容を,どのように教えるべきか研究を進める.
教職大学院科目や科学館展示等についての研究も進める.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi