• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Restructuring of the Early Childhood and Primary School Connections Curriculum to Synergistically Enhance Collective Efficacy and Cognitive Skills

Research Project

Project/Area Number 24K06063
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionChubu University

Principal Investigator

原田 信之  中部大学, 教職課程センター, 教授 (20345771)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 宇都宮 明子  島根大学, 学術研究院教育学系, 准教授 (40611546)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywordsコレクティブエフィカシー / コンピテンシー / 認知能力 / 接続カリキュラム
Outline of Research at the Start

本研究は、①低年齢期特有の学び方に適した認知コンピテンシーと非認知能力(セルフ・エフィカシーとコレクティブ・エフィカシー)について、どのようなコンピテンシー構成要素が抽出・装備されているかを分析的に解明する。②ドイツの低年齢期教育プログラムから、幼小「架け橋期」に有効に機能する非認知コンピテンシーの選択と配置の方法を、認知能力との相乗効果に着目しながら突き止める。③活動的・体験的学習を通して社会的な見方・考え方の基礎を育成する生活科ならではの非認知・認知コンピテンシーを確定する。④幼児教育の領域「環境」を視野に入れ、非認知・認知融合型の「架け橋期」カリキュラムのモデルを開発するものである。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi