• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

International educational research on the boundary between vocational education and general education in the field of engineering with comarison to Japanese KOSEN education

Research Project

Project/Area Number 24K06118
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research InstitutionKitakyushu National College of Technology

Principal Investigator

油谷 英明  北九州工業高等専門学校, 生産デザイン工学科, 教授 (40332093)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 市坪 誠  豊橋技術科学大学, 高専連携地方創生機構, 教授 (50223102)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords高専教育 / 普通教育 / 職業教育訓練 / 教育制度 / カリキュラム
Outline of Research at the Start

本研究では、シンガポールとタイの大学、職業訓練校に対して、以下の4項目について公表データ分析と、現地調査を含むケーススタディを行い、職業教育と普通教育の境界領域を明らかにするとともに、高専教育のグローバル化、高度化に必要な制度的、教育的要素を明らかにする。
(1)カリキュラム、シラバス、教材、実施環境の調査に基づく、知識、技術的レベル、学生のアウトカムズの観点からの比較分析、
(2)入学生の特徴、教員資格、修了生の進路に基づく、人材輩出の観点からの分析
(3)専門機関による認証評価等による教育の質保証への取り組みの分析
(4)取得学位、資格の種類とマイクロクレデンシャルを含む、履修証明の発行状況の分析

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi