• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

プログラミングと経済学の教育効果について

Research Project

Project/Area Number 24K06128
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research InstitutionKobe University

Principal Investigator

春山 鉄源  神戸大学, 経済学研究科, 教授 (70379501)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywordsプログラミング / 教育効果 / 経済学
Outline of Research at the Start

2020年度から小学校でプログラミング的思考を育成する学習指導要領が実施され,続いて中高教育でもプログラミングに関する内容・科目が充実された。この流れの延長線上にあるのが大学教育だが,単により高度なプログラミングを教えれば良いという短絡的な考えではなく,プログラミングと専門分野を効率良く「融合」させる必要がある。その為に,本研究では,どのような学習効果があるのかを明らかにし,定量的に分析することを目的としている。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi