• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

カリキュラム・マネジメントの継続・発展を促すミドルリーダーの役割のモデル化

Research Project

Project/Area Number 24K06236
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionOsaka Metropolitan University

Principal Investigator

島田 希  大阪公立大学, 大学院文学研究科, 准教授 (40506713)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywordsカリキュラム・マネジメント / ミドル・リーダー / 役割 / モデル
Outline of Research at the Start

本研究は、カリキュラム・マネジメントを実践するだけではなく、その継続・発展を実現する上で、ミドルリーダーがいかなる役割を果たしているのかという点を明らかにすることを目的とするものである。具体的には、カリキュラム・マネジメントの継続・発展を実現している複数の地域の小・中学校のミドルリーダーを対象としたインタビュー調査等を行い、そこで彼らが果たす役割を明らかにし、モデル化する。ミドルリーダーが果たす役割がモデル化されることで、カリキュラム・マネジメントの継続・発展の実現およびそのための教師教育にも知見が還元されうるという点で教育実践の改善を志向する教育工学研究への貢献となることが予想される。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi