• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Developing Teacher Feedback Methods through Classroom Sensing

Research Project

Project/Area Number 24K06240
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionTamagawa University

Principal Investigator

大森 隆司  玉川大学, 脳科学研究所, 研究員 (50143384)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 田中 昂文  玉川大学, 工学部, 講師 (30851274)
山田 徹志  玉川大学, 教育学部, 講師 (50784154)
佐藤 雅俊  玉川大学, 工学部, 准教授 (60612091)
宮田 真宏  武蔵野大学, データサイエンス学部, 講師 (70858026)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords教員研修 / 熟練教員 / 新任教員 / 授業運営技能 / ICT技術による数値化
Outline of Research at the Start

教育現場では教員の多量の新規採用に伴う質の低下が危惧される.教員の育成は熟練教員の指導による研修が行われるが,機会に限りがある.これに対し本研究は,優れた教員の授業をICTとAIにより計測・分析し,その結果を教員にフィードバックする.
特に本研究では,対面説明での教員と生徒の認知的相互作用とグループワークの分析を目指す.そしてそれから授業の全体像を把握し,教員にFBする手法を開発する.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi