• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a Program to Promote Unlearning Focusing on Metacognition of Faculty

Research Project

Project/Area Number 24K06253
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionHokkaido University

Principal Investigator

杉浦 真由美  北海道大学, 大学院教育推進機構, 准教授 (10829899)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 重田 勝介  北海道大学, 情報基盤センター, 教授 (40451900)
福山 佑樹  関西学院大学, ライティングセンター, 教授 (90738353)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywordsアンラーニング / メタ認知 / ゲーミフィケーション / FD / 高等教育
Outline of Research at the Start

社会の変化に対応しつつ高等教育の質向上を図るためには、大学教員の専門性と教育方法の継続的な更新が不可欠である。一方、大学教員の持つ授業観や信念、行動パターン、FDに対する抵抗感が、大学教員の資質向上を阻害する要因として認識されている。本研究では、多様な背景を持つ大学教員の資質向上を目指すことを目的として、ゲーミフィケーションを統合したアンラーニングを促進するプログラムを開発し、効果を検証する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi