• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

PBL教育における主体的学習者育成に向けた「学習経験自己評価表アドバンスド」の開発

Research Project

Project/Area Number 24K06260
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionEhime University

Principal Investigator

仲道 雅輝  愛媛大学, 教育・学生支援機構, 准教授 (90625279)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords学習経験の質モデル / PBL / 学習者要因 / インストラクショナルデザイン / ID美学第一原理
Outline of Research at the Start

本研究の目的は,①PBLにおける学生の学習経験を,ID美学第一原理の観点から質的に解明し,その成果をもとに②「学習経験自己評価表アドバンス」を開発するとともに,③「学習経験自己評価表アドバンス」の活用により,学習経験の質が向上するかを検証する。本研究におけるPBLでの学びの価値は,課題解決のための何かができるようになることではなく,何が課題であるのかを捉えるための基準となるような学習経験を得ることとしている。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi