• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

UDL実践者育成のための授業改善研修システムとそれを支えるPLCの開発とその効果検証

Research Project

Project/Area Number 24K06278
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionHokkaido University of Education

Principal Investigator

川俣 智路  北海道教育大学, 大学院教育学研究科, 准教授 (80633487)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords学びのユニバーサルデザイン(UDL) / 授業改善 / 実践者育成 / 教員研修 / PLC
Outline of Research at the Start

本研究では、全ての児童生徒が学習することができる環境を構築する理論である学びのユニバーサルデザイン(UDL)を実践できる教員を育成するための研修方法、並びに育成のプログラムを作成し効果を検証することも目的としている。本研究の実施により、より多くの教員が個別最適・協働的な学習を可能とする学習環境デザインができるようになり、自分の学びを自分で舵取れる学習者を育てられるようになることが期待される。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi