• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Support System for Connecting between Elementary and Middle School and University to Produce Interdisciplinary People

Research Project

Project/Area Number 24K06315
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionKanazawa Institute of Technology

Principal Investigator

浦 正広  金沢工業大学, 情報フロンティア学部, 講師 (40745072)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 北川 達也  金沢工業大学, 情報フロンティア学部, 准教授 (00837453)
福江 高志  金沢工業大学, 工学部, 准教授 (80647058)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2024: ¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Keywords異分野融合 / 人材育成 / 小中・大接続
Outline of Research at the Start

本研究では,異分野融合型人材の輩出に繋がる,小・中学校と大学の接続により学校を「わからない」が肯定的に捉えられる環境とする枠組みを提案する.
イノベーションは異分野の融合で起こせるとされ,それを実現できる自身の専門性に加えて異分野への理解を有する「異分野融合型人材」の社会的需要が高まっている.イノベーションには好奇心や心理的安全性が求められるが,学校では「わからない」が悪いこととされ,これは異分野融合型人材の輩出の妨げになると考えられる.そこで,大学を異分野融合を加速させる環境とする異分野融合型授業の設計の枠組みと,小・中学校で生じる「わからない」を小⇔中⇔大で共有するシステムを構築する.

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi